onsdag 7 januari 2015

året tvåtusenfjorton

vad jag är dålig på: att komma ihåg långa perioder
jag är en fena på å dra fram detaljer för länge sedan och har nästintill ibland kanske fotografiskt minne, men att sammanfatta år å sånt är tamigfan omöjligt då jag i princip bara minns fåtal grejor mycket osammanhängande. då äre bra att en har dokumenterat i ord å bilder, så nu äre dags å kika igenom lite.

gick på balen i maj med alla mina pärlor till polers. det var svinjävulskt kul. dock så sörplade jag i mig aningens för mycket rödtjut å hamnade på akuten med ett grusfyllt knä, detta efter att jag och min kavaljer lekte hästar. kommer iallafall alltid minnas denna kväll då jag blir påmind varje gång jag ser min knä.
5 av 5 vinflaskor.
 
tog studenten med nöd å näppe, ordentlig jädra slacker var jag under hela halva gymnasiet då jag tyckte det var värdare å ta sovmorgon, rita å plugga hemma. då jag panikpluggade sista månaderna så var själva studenten inte så värst rolig. men att åka flak var kul!!! helt jädra bananas gick jag.
sen blev jag för full som vanligt å drack kaffe å käkade bulle med ett knippe tanter på stan när jag egentligen borde ha supit som ett svin resterande av natten.
je ne regrette rien!!! så 5 av 5 studentmössor

min bästa midsommar ever spenderades hos julia på berga, berga 1.
 vi käkade gott, drack hirkumpirkum å kravlade runt i buskar.
5 av 5 snapsar.
min bror å hans kvinna gifte sig, det var fint. heja er, hoppas ni håller ihop tills ni inte har lust längre!!
här är min familj iallafall, knäppa hela högen.
4 av 5 blomvattensskumpor. (just på grund utav blomvattensskumpan).

jag lämnade detta bo. skönt å synd för här levde man som en kung, men det gör jag ju iofs var jag än bor. haregötthej kungsgatan!!
5 av 5 kungar.
min morfar gick bort vilket är nå jävulskt tråkigt å svinigt å jävligt, saknar honom titt som tätt men blir alltid glad å varm i maggen när jag tittar på denna bild.
0 av 5 allting.
jag gjorde ett skivomslag!!!! krångligaste någonsin men är så glad att jag fixade det och stolt som satan för att få göra det till ISSA som är ett av mina favoritband. HÄR kan ni lyssna in er på spotify.
5 av 5 valar.
har egentligen gjort en massa konst detta år, men eftersom jag har känt mig pressad, känt att jag inte räcker till, dålig självkänsla å annat självkritiskt skitsnack så har jag bara velat bränna upp allt jag någonsin gjort å alla penslar å pennor.
men nu när gymnasiet börjar släppa sina klor om mig så börjar jag bli lättare i sinnet, ser inspiration i saker jag inte sett förut, funderar återigen på att söka konsthögskola, hittar trygghet i migsjälv och min konst. och det är ju bra, för de två delarna sitter ju ihop. jag mår ju faktiskt ganska så dåligt när jag inte skapar, så detta år ska jag skapa skiten ur mig.


överlag så har väl detta år varit kämpigt som satan, mått mer dåligt än bra. men är pepp på våren nu, pepp på nya hittpå, pepp på lugn i kroppen å hjärtat. detta ska nog bli bra. hoppas det blir bra för er också mina små pärlor. 
HEJ SÅ LÄNGE


(ps 75% av bilderna är ej mina eftersom jag är med på 75% av dem, jag är narcissist)

8 kommentarer:

  1. Mammas lilla Persikoprinsessa <3 nu fick du mig att gråta.....jädra unge!

    SvaraRadera
  2. alltså du verkar ashärlig å kul att hänga med!! ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Din blogg är ju så satans guldvärd, överlag verkar det som ett kanoners år!

    SvaraRadera